God är Gud.

Jag vill lova Herren alltid; 
Hans pris skall ständigt vara i min mun.
Min själv skall berömma sig av Herren;
de ödmjuka ska höra det och glädja sig.
Lova med mig Herren, låt oss med varandra upphöja Hans namn.
Jag sökte Herren och han svarade mig,
ur all min förskräckelse räddade han mig.
De som ser upp till Herren kommer att stråla av glädje,
och de kommer aldrig att bli besvikna
Det var precis vad som hände med mig.
Jag orkade inte längre,
och då ropade jag till Herren och han hörde mig.
 Han räddade mig ur alla svårigheter,
Herrens ängel slår sitt läger omkring dem som fruktar honom,
 och han befriar dem.
Smaka och se att Herren är god;
 klok är den som tager sin tillflykt till honom.
Frukta Herren, alla ni som tillhör honom,
för alla som gör det har allt de behöver.
Unga lejon lider nöd och hungrar,
men de som söker Herren lider icke brist på något gott.
Kom, barn, hör till mig; jag skall lära er om fruktan för Herren.
Är du en man som älskar livet och önskar att se goda dagar?
Avhåll då din tunga från det som är ont
och dina läppar från att tala svek.

Vänd dig bort ifrån det som är ont,
och gör vad gott är, sök friden och lev därefter
.
Herrens ögon är vända till de rättfärdiga
och hans öron till deras rop.
Men Herrens ansikte är emot dem som göra det onda,
han vill utrota deras åminnelse från jorden.
När de rättfärdiga ropar,
då hör Herren och räddar dem ur all deras nöd.

Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta
 och frälser dem som har en bedrövad ande.
Den rättfärdige måste lida mycket,
 men Herren räddar honom ur allt.

Han bevarar alla hans ben;
 icke ett enda av dem skall sönderslås.
Den ogudaktige skall dödas av olyckan,
och de som hata den rättfärdige skall stå med skuld.
Men sina tjänares själar förlossar Herren,
och ingen skall stå med skuld, som tager sin tillflykt till honom.


Psaltaren 34. Från vad jag läst under mina få levande år
 så är denna min favorit-psalm.



För övrigt är vår julgran uppe och pyntad. Vad jag längtar till Julafton!

Ha det bra! /Sandra

Kommentarer
Postat av: adamsäpplet

mycket fin vers Sandraboo. Saknar dig!<3

2009-12-22 @ 00:40:53
Postat av: Sandra

Jag saknar dig!!

2009-12-22 @ 15:51:53
URL: http://ljusbrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0