Allt till Dig.

Jesus säger i Matt.16:25
”Den som mister sitt liv för min skull, han skall vinna det.”
Alltså jag tror att detta ÄR min favorit-vers av det jag ännu läst i bibeln, åtminstone en av dem.
Och jag får en sådan lättnad när jag läser den, som allt faller av mina axlar. Allting som ligger o tränger, plågar, bajsar på mitt liv, kan jag MISTA,(Ja, jag tycker det här "världsliga" livet är skit och jag vill mer än allt mista det) och ett plus på det är att jag då OCKSÅ får vinna liv. COME ON.
Detta är väl mest på grund av att jag har ingen som helst attraktion till de världsliga tingen. Okej, ibland, kanske ofta. Varje dag. Men jag vill inte ha det! Jag vill så väldigt gärna inte ha det, ha något med det att göra.
Det ger mig ingen glädje, ingen tröst, och definitivt ingen lycka. Jag känner mig lika tom som jag gjorde innan, om inte ännu mer.
Varför är då detta så svårt att släppa? Jamen där är det igen, bekvämlighet. Jag ORKAR inte stiga upp ur min soffa och läsa min bibel, jag ORKAR inte öppna min mun och prata med min Gud, jag ORKAR (ännu en gång, vågar?) inte gå fram till människor och berätta om min tro och min relation.
Jag vill mista mitt liv. Jag vill mista mina tankar. Jag vill mista mitt kötts vilja. Jag vill mista mina begär. Jag vill mista allting jag har, förutom Dig.
Jag vill bara ha Dig, jag vill leva mitt liv med Dig.
Detta är min bön denna dag, och jag vet att Gud hör mig, även om jag viskar det så tyst, så tyst. Han hör mig.

Kommentarer
Postat av: annu

åh va bra den versen var! ska jag komma ihåg

2010-11-13 @ 13:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0